علت زانو درد در جوانی چیست ؟

نوجوانان و جوانانی که فعال و اهل ورزش می‌باشند، گاهاً ممکن است در جلو و وسط زانوی خود، معمولاً زیر کشکک زانو، درد احساس کنند. این مشکل به نام درد جلوی زانو در جوانی نیز شناخته می‌شود و معمولاً در بین بسیاری از جوانان ورزشکار، خصوصاً دختران شیوع بیشتری دارد. ورزش‌ها و حرکات اصلاحی مخصوص زانو به بهبود دامنه حرکتی زانو، افزایش قدرت و توان زانوی شما کمک می‌نماید.

در بین ورزش‌های زانو، ورزش‌هایی که روی تقویت عضلات چهار سر تمرکز دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، زیرا این عضلات، عامل اصلی پایداری زانو می‌باشند. پزشک معالج می‌تواند ورزش‌های مخصوص برای نوجوان شما تجویز کند و یک برنامه ورزشی مناسب برای بهبود انعطاف‌پذیری و تقویت عضلات ران فرزند شما ارائه نماید. در کل پزشک معالج با در نظر گرفتن جوانبی چون سن جنس نوع فعالیت و کار بیمار، بهترین روش‌ درمان درد زانو را اعمال خواهد نمود.

علت درد زانو بعد از ورزش چیست ؟

وقتی بعد و هنگام ورزش دچار زانو درد می‌شوید، ممکن است نگران شوید که علت اصلی این درد چه می‌تواند باشد. شناسایی و تشخیص علت زانو درد بعد از ورزش به نوع ورزش انجام شده و محل درد احساس شده در زانو بستگی دارد. درد زانو بعد از ورزش ممکن است به دلیل مشکلی به نام زانوی دوندگان باشد که باعث احساس درد در پشت کشکک زانو می‌شود یا ممکن است به دلیل سندرم بند درشت نی باشد، که باعث ایجاد درد بیرون زانو می‌شود.

هم ضربه و هم استفاده بیش از اندازه از مفصل زانو می‌تواند موجب احساس درد زانو بعد از ورزش شود. اگر درد آن با استراحت برطرف نشد، به پزشک مراجعه نمایید، تا وضعیت زانوی شما را برای یافتن احتمال وارد آمدن ضربه به آن بررسی نماید. زانو درد همیشه به جراحی نیاز نخواهد داشت، پزشک می‌تواند روش‌های غیر جراحی متعددی برای بهترین درمان زانو درد شما ارائه نماید.